Jeho užitím lze u lidí vyvolávat různé pocity a touhy či podtrhnout charakter samotného nositele parfému. Parfémy jsou dnes velmi hojně rozšířeným artiklem obchodníků a existuje nepřeberné množství značek parfémů.

Parfémy a jejich značky velmi často nesou jména celebrit a známých osobností, jak z historie (Mario Prada, Christian Dior), tak i ze současnosti (Britney Spears, David Beckham a další).

Parfémy je možno podle jejich exkluzivity rozdělit na ryze exkluzivní, to jsou tzv. niché vůně, které vyrábějí většinou malé firmy ve velmi malém a tedy omezeném množství. Téměř nepodléhají diktátu trhu a jsou určeny zájemcům, kteří již mají s podobnými parfémy zkušenost a chtějí konkrétní vůni. Dalším druhem jsou exkluzivní parfémy, ty vyrábějí slavné návrhářské domy jako Chanel, Gucci, Armani a další. Dále méně exkluzivní parfémy, na jejichž výrobě se podílejí většinou známé osobnosti. Jedná se často o toaletní vody, kterým propůjčily svá jména např. Celine Dion, Naomi Campbell a jiné slavné ženy, nebo které vyrábějí firmy jako Avon či Oriflame, ale též Adidas a Nike .

Rozdíl v exkluzivitě parfémů se projevuje především v ceně a také místě prodeje. Zatímco ceny ryze exkluzivních parfémů se pohybují v řádu tisíců korun a prodávají se především v parfumeriích, ceny některých exkluzivních a velké většiny méně exkluzivních parfémů nepřekračují tisíc korun a k dostání jsou i v drogeriích a ve větších supermarketech.