Víme, jak složité je vybrat ty správné zaměstnance. Jak poznat, kdo je opravdu schopný a kdo se do role vhodného kandidáta pouze stylizuje?

Stačí se naučit správně ptát, abyste odhalili, jak se uchazeč chová v reálné situaci. Vykreslíte mu konkrétní situaci a budete sledovat, jak na ni reaguje a jak se u toho chová. Na řešení takové otázky nebude moci použít naučené fráze. Takovému způsobu vedení přijímacího pohovoru říkáme behaviorální rozhovor. Jde o vysoce efektivní moderní metodu výběru zaměstnanců, která napomáhá poznat jejich budoucí pracovní výkon.

Behaviorální interview je způsob vedení rozhovoru, při kterém cíleným kladením otázek dostanete informace o speciálních znalostech, dovednostech, praktických zkušenostech v oboru či motivaci. Uchazeč o zaměstnání se na podobné otázky nemůže předem připravit, vyzkoušíte tedy jeho pohotovost, logiku uvažování a improvizaci. Jaké výhody vám tedy poskytne využívání behaviorálního interview?

V první řadě eliminuje u potenciálního zaměstnance naučené odpovědi. Behaviorální rozhovor vás nebude stát žádné mimořádné náklady. Naopak díky osobnímu přístupu a hloubce a konkrétnosti prozkoumání získáte oproti běžnému rozhovoru mnohem cennější informace. Jak správně vést behaviorální rozhovor se můžete naučit nyní i vy díky speciálnímu školení, které pořádá agentura Motiv P. Motiv P je známou poradenskou a vzdělávací společností. Specializuje se na odborné poradenství a školení v oblasti lidských zdrojů, řízení, vzdělávání a koučink. Neváhejte a naučte se i vy, jak na behaviorální rozhovor.