PPC reklama se může nazývat nejúčinnější formou marketingové komunikace na internetu. Účinnost reklam je vysoká z důvodu nejen relativně nízkých nákladů, které do ní vkládáme, a také na skutečném přesném zacílení na konkrétní zákazníky. Na stránkách vyhledávačů se nám nejen zobrazí klasické výsledky hledání, ale zobrazují se nám zde také placené odkazy. Jedná se o tzv. systém PPC reklamy (Sklik.cz pro Seznam či Adwords.com pro Google). Za tento druh reklamy zaplatíme pouze tehdy, když nám někdo na reklamu klikne a navštíví naše stránky. Navíc zcela zdarma posilujeme vlastní značku, když tisíce lidí uvidí reklamu, ale nekliknou nám na ni. Největší síla reklamní kampaně je v možnosti maximálního zacílení – vyber eme si, u kterých slov se reklama zobrazí, a ještě více rozšíříme okruh potenciálních klientů, kteří náš web navštíví.

 

PPC reklama je fenoménem dnešní doby, protože nikdy v minulosti nebylo možné tak výrazně ovlivňovat náklady na reklamu. Díky dobře provedené správě PPC kampaně můžeme své inzeráty nechat zobrazovat na těch nejkvalitnějších reklamních plochách a přesto platit méně než naše konkurence, která zobrazuje svou reklamu hned vedle nás. Na druhou stranu, pokud se dopustíme porušení zásad správy PPC kampaní, které mají určeny firmy poskytující PPC systémy, znamená zbytečné plýtvání finančními prostředky. Mezi hlavní výhody PPC kampaní je jejich nízká cena.