Například produktové letáky. Potíž je v tom, že informace uvedené v těchto materiálech bývají sice zcela pravdivé, ale často podmíněné nebo vyložitelné více způsoby (ten méně pozitivní pak většinou bývá ten správný). Mnohem lepší je se informovat na internetu. Tam najdete podrobné popisy produktů a to na stránkách pojišťoven. Samozřejmě, i takový text je pouze propagační materiál, ale už v něm najdeme mnohem více detailů, ze kterých si můžeme udělat celistvý obrázek. Zároveň si můžeme přečíst i úplné pojistné podmínky, které jsou sice poměrně dlouhé, a dá práci se v nich dobře vyznat, ale pak už nás nemůže překvapit vůbec nic.


Zde je jedna rada – pokud studujete pojistné podmínky, určitě se zaměřte na výluky z pojištění, a to abychom nebyli překvapení, až nám pojišťovna odmítne plnit, nebo abychom se takové nepříjemnosti mohli vyvarovat.
Když si vybereme produkt, který nám sedí, přichází na řadu poslední krok – sjednání. Ani tento poslední krok není tak jednoznačný, byť už víme, u které pojišťovny se chceme nechat pojistit, a zhruba který produkt využijeme. I teď totiž máme možnost si tu samou smlouvu koupit několika způsoby – nejméně výhodná je návštěva pobočky pojišťovny. Nevyplatí se to časově, ani finančně, protože ostatní způsoby sjednání jsou zvýhodněné.
Pokud sjednáme pojištění přes web, ušetříme zhruba mezi pěti a padesáti procenty podle toho, zda tak učiníme přímo na stránkách pojišťovny (nižší sleva), nebo na webu srovnávače pojištění (i více než 50%).